Jak skutecznie pozyskiwać klientów?

Jak skutecznie pozyskiwać klientów?

Promocja i Reklama

Wielu sprzedawców i usługodawców zajmuje się obecnymi klientami, myślą, że nowy klient przyjdzie sam jak będzie miał potrzebę. Skupianie się na tych obecnych nie doprowadza do rozwoju i poszerzania okręgu wykonywania swojej pracy. Należy więc skłonić się ku temu aby pozyskać nową grupę docelową, która zapewni większe zyski i stabilność działalności gospodarczej. Aby zgromadzić wokół siebie nowych kontrahentów powinno się przy każdej sytuacji i sposobności z wykorzystaniem najróżniejszych metod pozyskiwać potencjalnych klientów.

Jak zdobywać klientów?

Skoro wiadomo gdzie szukać nowych klientów to warto się zastanowić jak go zainteresować i przytrzymać w swojej firmie, a także pokazać mu, że może nam ufać. Zazwyczaj do grona tych osób trafiają zupełnie nowi ludzie, którym dopiero trzeba udowodnić, że sprostamy ich oczekiwaniom.

Dlatego najpierw należy zacząć od budowy i umacniania więzi. Ten etap to wprowadzenie relacji, poznanie się, wymiany pierwszych informacji. Pojawiają się pierwsze zbieżności oraz rozbieżności poglądów oraz przedstawienie oczekiwań i zapotrzebowania, warto je sklasyfikować i doprowadzić do zainteresowania. Przede wszystkim powinno się nawiązać dobry kontakt, który ma być podstawą relacji.

A w jaki sposób? Przede wszystkim trzeba poważnie traktować partnera handlowego, poprzez pokazanie mu, że jest ważną jednostką w firmie i jego potrzeby względem interesów są realizowane w należyty sposób. Trzeba się zaangażować i wzmocnić więź aby klient sam chciał się też kontaktować z przedsiębiorstwem. Niektórzy stosują tu wzmacnianie więzi poprzez wprowadzanie niektórych informacji z życia prywatnego.

Na tej podstawie można dać odczuć kontrahentowi, że zapewnia się doradztwo o indywidualnym charakterze. Dzięki temu zyskuje się zaufanie, a jego zadowolenie zaowocuje dalszymi zamówieniami, aż w pewnym momencie można stać się kluczowym dostawcą. A jeżeli taki cel się osiągnie może to prowadzić dalej do podania rekomendacji innemu adresatowi.

W każdej relacji firmowej powinny być widoczne dwa aspekty, mianowicie przekazywanie informacji w imieniu firmy i wyzwalanie emocji w nico bardziej osobliwy sposób. Czyli najpierw w rzeczowy prosty sposób wyjaśnić stan rzeczy, oczywiście stosując się do odpowiedniego tonu mowy. Następnie można przejść do ujawnienia swoich spostrzeżeń, czyli podkreślenia tego co jest najbardziej istotne dla nas. Kieruje to trochę nieświadomie na to, że ujawnia się swoje poglądy.

Następnie warto przychylić się do tego co da aspekt rozmowy we wzajemnych relacjach. Rozmowę można zakończyć czymś na wzór apelu, co oznacza przekazanie swojego życzenia, ponieważ każda rozmowa zawiera jakiś celowy komunikat to warto w tym miejscu to delikatnie podkreślić

Metody bezpośrednie

Zawierają w sobie liczne sposoby kontaktu bezpośredniego, chodzi w nim aby bezpośrednio zwrócić się do adresata. Powszechnie stosowany jest np. kontakt:

– telefoniczny

– z polecenia

– na targach i innych imprezach

– mailowy, zaproszenia wysyłane pocztą, faksem

Metody pośrednie

Przejawiają się poprzez dotarcie do zainteresowanych ale bez zwrotu bezpośredniego do konkretnej osoby. Wyróżniamy tu m.in.:

– gromadzenie rekomendacji

– niezaadresowany mail- reklamujący usługę

– reklama w mediach

– publikacje np. w gazetach

– członkostwo w stowarzyszeniach, klubach

– targi firmowe, wystawy, imprezy motywacyjne

– akcje we własnej firmie

– obecność w Internecie i na portalach społecznościowych

– ogłoszenia

– kluby klientów.

Artykuł powstał przy współpracy z infobrokering.com.pl

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o