Młodzi konsumenci

Na zaproszenie dyrekcji oraz pedagogów Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Wołowie, w ramach zajęć z przedsiębiorczości, Powiatowy Rzecznik Konsumentów poprowadził w dniach 2 i 4 października prezentację dla uczniów klas I i II.
Młodzież zapoznała się z prawami przysługującymi im w trakcie codziennych zakupów, oraz zakupu produktów czy usług przez Internet, tj. na odległość. Uczniowie dowiedzieli się też, jak zachować się w sytuacji próby oszustwa w sklepie, co zrobić z wadliwym produktem, gdzie zgłosić się w przypadku złamania praw konsumenckich oraz jak ważne i przydatne jest zachowanie paragonu po każdorazowym zakupie.
Obalonych zostało kilka mitów dotyczących reklamacji produktów oraz bezkarności przedsiębiorców.
Świadomość praw młodego człowieka, wchodzącego w dorosły etap życia, który stanie się w niedługim czasie uczestnikiem rynku, jest szalenie ważna. Rzecznik Konsumentów zachęca szkoły do zgłaszania zainteresowania szkoleniem konsumenckim, tel. 71 380 59 37, e-mail: katarzyna.staron@powiatwolowski.pl

Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje w każdy wtorek i środę w godzinach 12:00-15:00 w Starostwie Powiatowym w Wołowie, pok. 41, III piętro.

 

Categories: Powiat

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

Comments Protected by WP-SpamShield Spam Blocker